6.3.1 Портал еКонсултације

Портал еКонсултације установљен је Одлуком Владе („Службени гласник РС”, број 62/2021-49), као део Портала еУправа, с циљем да се јавности омогући, електронским (online) путем, учешће у процесу припреме и усвајања докумената јавних политика и прописа. 

Ова Одлука, прописује обавезу за органе државне управе да у складу са прописима којима се уређује плански систем и систем државне управе у Републици Србији, да благовремено и у потпуности на Порталу еКонсултације објављују све релевантне информације о консултацијама и јавним расправама које спроводе у оквиру своје надлежности. У те сврхе, у сваком од органа државне управе постоје државни службеници који су задужени за управљање појединачним процесима на порталу у оквиру којих се консултације или јавна расправа спроводе. 

Појединачним поступцима спровођења консултација и јавних расправа преко Портала еКонсултације управљају органи државне управе надлежни за припрему одређених докумената јавних политика и прописа, преко овлашћених државних службеника. 

За праћење да ли надлежни органи државне управе благовремено пружају податке и користе Портал еКонсултације на прописан начин, задужена је Стручна заједничка група за координацију јавних политика и праћење спровођења регулаторне реформе, успостављена Одлуком Владе 05 број 02-7994/2019, од 8. августа 2019. године. 

Порталу еКонсултације приступа се путем следећег линка: https://ekonsultacije.gov.rs/  

Упутства за коришћење портала се налазе на самом порталу. Органи државне управе се обраћају Републичком секретаријату за јавне политике ради добијања налога који омогућава управљање процесом консултација на Порталу. Државни службеници се на Портал региструју као модератори процеса консултација. 

Републички секретаријат за јавне политике спроводи контролу консултација и јавних расправа о документима јавних политика и консултација о прописима.