5.4.6. Анализа управљачких ефеката

Анализом ефеката на управљање сагледавају се правни, организациони, управљачки и институционални аспекти ефеката разматраних опција јавне политике или решења у прописима. Ова врста анализе ефеката је кључна за планирање расположивих ресурса за провођење документа јавне политике или прописа, као и за процес праћења и извештавања о постигнутим резултатима.

Ова анализа је неопходна када се јавним политикама или прописима успостављају нове или укидају постојеће институције или врши значајна прерасподела расположивих ресурса у постојећим институцијама (на пример, кроз промену организационе структуре институције, промену броја и компетенција запослених у њој, значајне измене систематизације и др.) Приликом анализе потребно је одредити предности и недостатке алокације одговорности у погледу спровођења мере, активности односно прописа.

Посебно је потребно описати постојеће капацитете, као и  да ли су предвиђени потребни ресурси којима се обезбеђује спровођење мера (прописа), односно јачање капацитета.

Такође, у зависности од контекста потребно је размотрити да ли се решењем јасно одређује одговорност, да ли се повећава транспарентност и доступност информација о спровођењу и ефектима мера, односно прописа и на који начин.

 

Кључна питања за идентификацију управљачких ефеката налазе се у Прилогу 9 Уредбе.

Користан инструмент анализе ефеката на управљање је SWOT анализа. Њоме се могу утврдити слабости постојеће, као и предности предложених измена организационе и управљачке структуре. Такође могуће је размотрити како промене организационе и управљачке структуре утичу на друге органе и да ли постоје потребни капацитети (пре свега људски ресурси), као и екстерна ограничења.

Пример анализе ефеката на управљање применом SWOT анализе можете погледати овде.

 

Следећа страница 5.4.7. Анализа ризика

Додатни извори

Прилог 9 Уредбе
Пример анализе ефеката на управљање
SWOT Анализа