5.4.6. Анализа управљачких ефеката
Анализом ефеката на управљање сагледавају се правни, организациони, управљачки и институционални аспекти ефеката разматраних опција јавне политике или решења у прописима. Ова врста анализе ефеката је кључна за планирање расположивих ресурса за провођење документа јавне политике или прописа, као и за процес праћења и извештавања о постигнутим резултатима.
Ова анализа је неопходна када се јавним политикама или прописима успостављају нове или укидају постојеће институције или врши значајна прерасподела расположивих ресурса у постојећим институцијама (на пример, кроз промену организационе структуре институције, промену броја и компетенција запослених у њој, значајне измене систематизације и др.) Приликом анализе потребно је одредити предности и недостатке алокације одговорности у погледу спровођења мере, активности односно прописа.
Посебно је потребно описати постојеће капацитете, као и да ли су предвиђени потребни ресурси којима се обезбеђује спровођење мера (прописа), односно јачање капацитета.
Такође, у зависности од контекста потребно је размотрити да ли се решењем јасно одређује одговорност, да ли се повећава транспарентност и доступност информација о спровођењу и ефектима мера, односно прописа и на који начин.
Кључна питања за идентификацију управљачких ефеката налазе се у Прилогу 9 Уредбе.
Користан инструмент анализе ефеката на управљање је SWOT анализа. Њоме се могу утврдити слабости постојеће, као и предности предложених измена организационе и управљачке структуре. Такође могуће је размотрити како промене организационе и управљачке структуре утичу на друге органе и да ли постоје потребни капацитети (пре свега људски ресурси), као и екстерна ограничења.
Пример анализе ефеката на управљање применом SWOT анализе можете погледати овде.