1.2. Учесници у планском систему

Закон о планском систему препознаје две групе учесника у планском систему:

  • Учеснике у планском систему који утврђују јавне политике усвајањем докумената јавних политика, а међу које спадају Народна скупштина, Влада и органи локалне власти у складу са својом надлежношћу, и
  • Остале учеснике у планском систему које чине органи државне управе и службе Владе, као и органи и службе локалне власти који у складу са својим надлежностима учествују у систему управљања јавним политикама а не утврђују их.

Остали учесници у планском систему су група органа који се јављају у улози овлашћених предлагача.

Улоге учесника у планском систему сходно Закону о планском систему могу се представити следећом табелом:

Институција

Улога

Плански документ

Народна скупштина

Доноси

План развоја

Просторни план Републике Србије

Програм Владе

Поједине стратегије

Влада 

Предлаже

Народној скупштини 

План развоја

Просторни план

Поједине стратегије

Доноси

 

На предлог РСЈП

 

На предлог Министарства финансија и у сарадњи са РСЈП и другим надлежним органима

 

На предлог надлежног

државног органа

 

 

АПСПВ

 

Инвестициони план

 

Стратегију

Концепт политике

Програм

Акциони план

Министарства и други државни органи и организације

Припремају

Учествују у припреми АПСПВ

Учествују у припреми Инвестиционог плана 

Стратегије

Концепт политике

Програме

Акционе планове

Учествују у припреми осталих планских докумената наведених у члану 20. ЗПС 
Доносе

Средњорочни план

Финансијски план

Извештавају Владу

 

О резултатима спровођења напред наведених планских докумената 

Када је тако утврђено другим законом (члан 50. ЗПС) Народна скупштина доноси и стратегије, као што је на пример случај са Стратегијом развоја енергетике Републике Србије 2015–2020, Стратегијом националне безбедности, Стратегијом одбране итд.

Државни органи имају улогу надлежног предлагача и врше све радње неопходне за припрему планских докумената, организују међуинституционалну сарадњу и сарадњу са заинтересованим странама и циљним групама. У фази спровођења планских докумената државни органи организују праћење и извештавају о степену и учинцима њиховог спровођења. Приликом израде планских докумената води се рачуна о њиховој усклађености са Уставом Републике Србије, потврђеним међународним уговорима, законом и обавезама преузетим у процесу приступања Европској Унији.

У погледу поступка за доношење закона, право да предложи закон и друге опште акте имају сваки народни посланик, Влада, скупштина аутономне покрајине или најмање 30.000 бирача. Заштитник грађана и Народна банка Србије имају право да предложе закон из своје надлежности.

О улози Владе, министарстава и других органа у контексту планског система погледајте овде.

 
 

Претходна страница 1.1. Законодавни оквир
Следећа страница 1.3. Улога јавности

Додатни извори

Више о улогама Владе, министарства и осталих кључних органа у планском систему